.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزيده ستون ويژه روزنامه‌ها‌ي صبح

رد درخواست پ.ك.ك از سوي كوهنوردان ايراني؛ سبزهاي سنگاپور از هتل 5 ستاره آمده بودند؛ دخالت امريكا و اسرائيل در وقايع اخير تهران؛ بازگشت اتباع بلژيكي بازداشت شده در ايران به كشورشان و ... بخشي از برگزيده ستون ويژه روزنامه‌ها‌ي صبح امروز كشورمان را تشكيل مي‌دهد.

 روزنامه‌ها‌ي صبح امروز در ستون ويژه خود به انعكاس برخي اخبار پرداخته‌اند، آنچه در پي مي‌آيد گزيده‌اي از اين اخبار است.

/// كيهان

* كدام مردم خداجو؟ قدرت دستمان بيايد، به قرآن و شريعت رحم نمي‌كنيم

تمايل سران فتنه و طيف هايي از گروههاي جبهه اصلاحات براي جلب رضايت عناصر ضد اسلام و در عين حال تظاهر به مذهب، دردسرهايي را متوجه مدعيان اصلاح طلبي كرده است. آنها از يك سو مجبورند نزد ملت ايران تظاهر به مذهبي بودن كرده و تناقضات موجود در اين زمينه را توجيه كنند و از سوي ديگر سرزنش عناصر ضد دين را بشنوند كه معتقدند ضديت با مذهب تناسبي با ابراز احترام به اسلام و عاشورا ندارد.
شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ديروز بيانيه اي صادر كرد كه در آن با اشاره به هتك حرمت امام حسين(ع) در روز عاشورا آمده بود: مردم خداجوي هرگز به مقدسات توهين نمي كنند.
اين بيانيه اضافه مي كند: مردم خداجو از جمله معترضين، مدافع ارزشها و آزادي و كرامت انسانها هستند، ضمن آن كه هر حركت توهين آموزي محكوم است.
موسوي چند روز پس از حرمت شكني اوباش ضدانقلاب مدعي شده بود اين افراد "مردم خداجو و نخبه " بوده اند.
با اين وصف معلوم نيست شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات كه موسوي نامزدي اصلي آن جبهه در انتخابات به شمار مي رفت، چگونه حرمت شكنان روز عاشورا و "توهين به مقدسات " را محكوم مي كند؟ و آيا مي پذيرد كه توهين كنندگان به مقدسات به قول موسوي "مردم خداجو " بوده اند؟!
تقلاي بي حاصل در اين تناقض در حالي است كه محافل ضدانقلاب مدعي حمايت از جنبش سبز مكررا از حرمت شكني در روز عاشورا استقبال كرده اند. از جمله ارگان گروهك فدائيان خلق (اخبار روز) كه برخي سران آن ارتباطات سازماني با طيف تندرو و ضدانقلاب مدعيان اصلاح طلبي دارند، در تحليلي تصريح كرد: عاشوراي امسال عاشوراي ديگري بود.
كساني به جاي اينكه براي امام حسين(ع) عزاداري كنند، به خيابان آمده و عليه رژيم شعار مي دادند، برخلاف حسين كه براي تسليم به رضاي خدا به ميدان جنگ رفته بود.
اين ارگان گروهكي با اشاره به آتش زدن قرآن از سوي آشوبگران و تاكيد بر اينكه اگر سبزها به قدرت برسند قرآن را پاره پاره هم مي كنند مي نويسد: بيش از هزار و چهارصدسال است، اسلام و قرآن به عنوان يك دشمن ما را به اسارت كشيده است. حكايت روز عاشوراي امسال مگر غير از اين مي تواند باشد كه حرمت عاشورا درهم شكسته شده و قرآن سر نيزه رفته است؟ ماهيت جنبش سبز، اسطوره برانداز است. برخي سبزها به آتش كشيدن تصوير خميني و حرمت شكني عاشورا را توطئه رژيم مي خوانند حال آن كه بايد از بند اسارت خرافات دين خارج شويم.
چرا بايد 17 بار در روز (17ركعت نماز) به حقارت و خواري خود اعتراف كنيم. نبايد از ماهيت جنبش گريخت بلكه بايد تاييد و تصديق كرد. رهايي از شريعت، ماهيت جنبش است.
گفتني است برخي چپ هاي سابق و اعضاي حزب توده، فدائيان خلق و منافقين (عناصري نظير امير خسروي، نگهدار، باقرزاده، كشتگر و...) با فروپاشي اردوگاه كمونيسم مجبور شدند در استخدام سازمان هاي جاسوسي آمريكايي و انگليسي هدايت كننده گروهك هاي ضدانقلاب درآيند.

* ته مانده اميد ما و آمريكا هم سوخت

بيانيه شماره 17ميرحسين موسوي، ايشان را به عنوان يكي از ته مانده هاي اميد غرب در درون حاكميت ايران سوزاند. حاميان موسوي در خارج بدون ترديد معتقدند او با اين بيانيه خراب كرده است.
اين مطلب را مهرنوش- م از عناصر ضدانقلاب مقيم آلمان عنوان كرد. وي كه داراي سوابق ماركسيستي و از مدعيان حمايت از جنبش سبز است، به صدور بيانيه 5 تن از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج (از جمله سروش، كديور، مهاجراني و...) پس از بيانيه موسوي اشاره مي كند و در سايت سكولاريسم نو مي نويسد: بيانيه موسوي آن چنان وضع رهبري جنبش را با بحران مواجه كرده كه در خارج كشور دو بيانيه در قبال اين بيانيه صادر شد، يكي بيانيه 5 نفره سروش، كديور، مهاجراني و... و دوم بيانيه 2 نفره سازگارا و مخملباف.
نكته اصلي اين دو بيانيه اين است كه بيانيه موسوي براي هيچ يك در هيبت كنوني آن قابل قبول نيست. اين بيانيه ها در واقع براي گرم كردن خود است. رقابت در صف رهبري جنبش شدت گرفته، و 2بيانيه بعدي نشان از اختلاف حاد سياسي در ميان آنها دارد.
اين عنصر ضدانقلاب مي افزايد: انشقاق و انشعاب موجود نتيجه محتوم شكست يك افق سياسي معين است كه بيانيه هفدهم موسوي نماد آن است. ادعاي التزام به قانون اساسي در بيانيه دوم و سوم، حال خود افراد جنبش را نيز به هم مي زند.
بيانيه هايي كه اين روزها تحت عناوين مختلف سبز صادر شده مشحون از زد و بند و عقب نشيني هاي مفتضحانه و حتي در چارچوب خود پلاتفرم آنها مي باشد.
در بيانيه 5 نفره اين آقايان نو انديش ديني، تأكيد بر دين مداري و عاشورا بسيار شور و رياكارانه است. آنها از ياد برده اند همين ديروز و پريروز خودشان عاشورا را به عنوان نمايش خشونت زير سؤال داشتند (اكبر- گاف)، خودشان چو انداخته بودند كه معلوم نيست قرآن نيز توليد خود حضرت محمد(ص) به جاي خداوندشان نباشد (سروش) چه شده كه امروز افراد را به صرف تعرض به نمادها و سمبل هاي مذهبي، تخطئه و راديكال معرفي مي كنند؟
از نظر اينها رقصيدن در عاشوراي حسيني به جاي سينه زني و عزاداري تندروي محسوب مي شود. يا پرت كردن حجاب در عاشورا تندروي است. كيهان شريعتمداري هم همين حرف را مي زند.
اين ضدانقلاب فراري همچنين مي نويسد: بيانيه موسوي، ايشان را به عنوان يكي از ته مانده اميد غرب در درون حاكميت سوزاند. قسم خوردن به آمريكايي نبودن و انگليسي نبودن در اين بيانيه، حتي جيغ و داد وفاداران خود وي را نيز درآورد. رقابت در صف راهبران جنبش سبز براي جور كردن بساط يك گزينه ديگر جهت جلب اعتماد غرب يكي از دلايل ارائه اين بيانيه 5 نفره است.
مطمئناً تلاش هاي ديگري نيز در راه خواهد بود كه در رقابت بازار آزاد جنبش سبز خود را به جلو برساند و در ويترين بهتري عرضه كند. غافل از آنكه آنها هيچگاه پارتنر و شريك سياسي غرب نخواهند بود. آنها تا آنجايي براي غرب ارزش دارند كه خشت هاي رژيم را سست كنند.
همين بيانيه 5 نفره به اين خاطر منتشر شده كه اينها به طور قطع معتقدند موسوي با بيانيه اش خراب كرده است.

* براندازي خوب است اما شعار توخالي است

معاون مديركل وزارت خارجه آمريكا خواستار مذاكره با ايران شد و گفت: ما 30 سال است كه داريم به همديگر توهين مي كنيم و شعارهاي توخالي رد و بدل مي كنيم. اميدوارم اين وضعيت تيره و منفي بالاخره به پايان برسد.
جان ليمبرت به هنگام اشغال لانه جاسوسي آمريكا از ديپلمات هاي ارشد سفارت به شمار مي رفت و به تازگي به عنوان معاون مديركل وزارت خارجه در امور ايران منصوب شده است.
وي در اظهارات متناقض خود از يك سو خواستار مذاكره با ايران و پايان وضعيت تيره و تار گذشته شد و از سوي ديگر ضمن تكرار رويه مداخله جويانه كاخ سفيد طي 66 سال گذشته(از شهريور 1320 و اشغال نظامي ايران در جريان جنگ جهاني دوم به بعد)، از آشوبگران حمايت كرد.
ليمبرت خواستار تغيير رژيم در ايران مثل اتفاق 30 سال پيش (پيروزي انقلاب اسلامي) شد و در پاسخ اين سئوال كه پس چرا از مذاكره با جمهوري اسلامي سخن مي گوييد، اظهار داشت: ما رفتار حكومت ايران با مخالفان را محكوم مي كنيم ولي در عين حال به دلايلي كه براي ديگران واضح است گاهي با دولت هايي نظير دولت ايران حاضريم در اصول مصلحت دوجانبه و مشترك مذاكره كنيم.
اين مسئله تيرگي روابط 30ساله با دو سه ماه حل نمي شود. ما انتظار نداريم هر دو طرف بدگماني را به يكباره كنار بگذارند. وضعيت فعلي روابط بيهوده است. اميدواريم اين وضعيت تيره و منفي روابط بالاخره به پايان برسد.

* اي بي‌عرضه‌ها از عبدالمالك ريگي ياد بگيريد

محافل اطلاعاتي- رسانه اي آمريكا طرفدار شهادت طلبي شده اند و آن را براي آزادي لازم مي دانند.
اين در حالي است كه محافل ياد شده بدون استثنا طي دهه هاي اخير عليه فرهنگ شهادت طلبي سم پاشي كرده و آن را به عنوان خشونت طلبي، انتحار و ترور مورد حمله قرار داده اند.
ماجرا از اين قرار است كه ارگان سازمان "سيا " اخيراً به بهانه انتشار كتابي از سوي يكي از همكاران خود (امانوئل اوتولنگي) درباره بحران در روابط ايران و غرب، به معرفي نامبرده پرداخته و مدعي شد آشوبگران در ايران براي آزادي مبارزه مي كنند و عنوان شهادت طلبي و پيروي از عاشورا زيبنده آنهاست.
راديو فردا از قول اين همكار سازمان سيا، مبارزات ملت هاي مسلمان از جمله ملت ايران در برابر آمريكا و رژيم صهيونيستي را ترور و انتحار توصيف كرده و مورد حمله قرار داد و در عين حال تلاش كرد رويكرد آشوب طلبانه و تروريستي عناصر ضد انقلاب را شهادت طلبي براي آزادي جا بيندازد. اوتولنگي تصريح كرد آنها درپي تغيير نظام اسلامي هستند.
اين رويكرد سازمان سيا از آن جهت قابل تأمل است كه بنابر كتاب منتشره از سوي دكتر مايكل برانت رئيس بخش شيعه شناسي سازمان سيا در سال هاي اوليه پس از پيروزي انقلاب، سازمان جاسوسي آمريكا دو عامل "عاشورا و شهادت(امام)حسين در كربلا " و "رهبري ولايت فقيه " را عوامل اصلي پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي ارزيابي كرده و تصميم گرفت از درون جريان شيعه به اين دو ركن مهم آسيب بزند. وي مي گويد ما سياست تفرقه بينداز و نابود كن را از درون ايران به پيش ببريم.
به نظر مي رسد سازمان سيا مدتهاست به طور جدي تر پروژه منافقانه را پيگيري مي كند و دنبال شهيدسازي از آشوبگران است.
در اين فرآيند البته تروريست هايي نيز به استخدام درآمده اند كه مشخصا ترور ندا آقاسلطان و همچنين خواهرزاده ميرحسين موسوي در دو خيابان خلوت و به دور از محل اغتشاشات از آن جمله است.
البته اوباش اجيرشده آمريكا يك نكته كوچك را رعايت نكرده اند و آن اين كه مثلا در روز عاشورا حرمت عاشورا را نگه دارند و پرچم عزاي حسين(ع) را به آتش نكشند و به هلهله و سوت و كف نپردازند و تئوريسين هاي آنها هم بيش از اين به شهدا و فرهنگ شهادت فحاشي نكنند.
گفتني است اخيراً عبدالمالك ريگي، تروريست و قاچاقچي كه رابطه خود با اسرائيل را نفي نمي كند به سران فتنه پيغام داده بود كه حاضر است به هواداران آنها آموزش عمليات خرابكارانه و تروريستي بدهد.

* يا پول بده يا...

برخي گزارش ها حاكي از آن است كه يك مدير دولتي به دليل خودداري از مشاركت در پروژه تغذيه مالي يك هنرپيشه از پست خود بركنار شده است.
بنابراين گزارش، مهدي- س يكي از مديران منطقه آزاد تجاري كيش به دليل امتناع از امضاي چكي به مبلغ حدود 30 ميليون تومان كه بنا بوده به هديه- ت داده شود، بركنار شده است.
گزارش ها نشان مي دهد اين چك بخشي از پولي است كه قرار بود با حمايت "الف- م " به اين بازيگر پرداخت شود.
كل مبلغ چيزي حدود 200 ميليون تومان است كه پرداخت آن به جاي يك نهاد خاص برعهده چند سازمان دولتي نهاده شده است.

/// جمهوري‌اسلامي

* گزارش تحقيق و تفحص مجلس از بازداشتگاه كهريزك

اين هفته افكار عمومي در انتظار قرائت گزارش تحقيق و تفحص مجلس از بازداشتگاه كهريزك در مجلس شوراي اسلامي است.
اين گزارش روز چهارشنبه هفته گذشته به رئيس مجلس تسليم شده است . هر چند خبرها حاكي است نام افراد در اين گزارش آمده ولي در اينكه اين نام ها در جلسه مجلس خوانده شوند يا نه به تصميم لاريجاني رئيس مجلس بستگي دارد.
سازمان قضايي نيروهاي مسلح در بيست و هفتم آذرماه در اطلاعيه اي كشته شدن سه نفر از دستگير شدگان در بازداشتگاه كهريزك را قتل عمد به دليل ضرب و جرح دانسته و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان در پرونده كهريزك خبر داده بود.
اعضاي هيات تحقيق و تفحص مجلس عبارتند از: آقازاده (نماينده رشت)، اسداللهي (تربت جام)، الهيان (تهران)، بروجردي (بروجرد)، تجري (قصر شيرين)، جلالي (شاهرود)، رضايي (مسجد سليمان)، سروري (تهران)، سنايي (نهاوند)، عليخاني (قزوين)، كرمي (كرمان)، و كرمي‌راد(كرمانشاه).

* ادعاي يك روزنامه آمريكايي در مورد ايران

روزنامه واشنگتن تايمز كه بازتاب دهنده نظرات محافل محافظه‌كار در آمريكا است، ادعا كرد: احتمال دارد ايران در حادثه تروريستي ناكام حمله به هواپيماهاي مسافربري آمريكا كه از آمستردام عازم ديترويت آمريكا بود دست داشته باشد.
در حادثه ناكام شب كريسمس (4 دي‌ماه) يك عامل انتحاري به نام عمر فاروق عبدالمطلب كه نيجريه اي تبار بود با پوشيدن يك جليقه انفجاري قصد داشت هواپيما را با بيش از 350 مسافر در آسمان منفجر كند اما هنگامي كه او قصد انجام اين عمل را داشت به دليل نقص فني عامل انفجاري اش دستگير شد.
مقامات آمريكائي ادعا كردند: وي در اعترافاتش گفته است كه با عناصر القاعده در يمن مرتبط بوده است.
از آن هنگام تاكنون موضوع ضرورت مبارزه با تروريسم در آمريكا بار ديگر به صدر اخبار رسانه ها راه يافته و تدابير امنيتي در فرودگاه هاي آمريكا و انگليس و چند كشور ديگر اروپايي به شدت افزايش يافته است.
در چنين فضايي روزنامه محافظه كار واشنگتن تايمز در گزارشي ادعا كرد: ممكن است ايران در اين حادثه تروريستي دست داشته باشد، ولي هيچ دليلي براي اين ادعا ارائه نكرده است.

* تحريم‌هاي جديد عليه ايران

آمريكا و ديگر اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان درحال تنظيم تحريم هاي جديد عليه ايران هستند.
رابرت گيتس سخنگوي كاخ سفيد در كنفرانس مطبوعاتي روز چهارشنبه خود گفت: واشنگتن هم اكنون تلاش مي كند با كمك ديگر اعضاي جامعه جهاني مشخص كند كه پيامد انصراف تهران از رفع كامل نگراني هاي جهاني نسبت به برنامه هسته اي خود چه مي تواند باشد.
در همين حال چان يسوي نماينده دائم چين در سازمان ملل متحد كه طي ماه ژانويه رياست دوره اي شوراي امنيت را نيز برعهده دارد روز سه‌شنبه اعلام كرد : اكنون زمان مناسبي براي اعمال تحريمات نيست.

/// قدس

* دستگيري يك كاردار اروپايي درحوادث عاشورا
بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به حوادث رخ داده در روز عاشورا و حرمت شكني هاي صورت گرفته از دستگيري كاردار يك كشور اروپايي در تهران در حوادث اين روز خبر داد.
بروجردي افزود: بر اساس كنوانسيون وين اين كاردار با پا در مياني و وساطت سفارت اين كشور پس از 24 ساعت آزاد شد.

* پاكستان چند آمريكايي را در مرز با ايران بازداشت كرد
پليس پاكستان سرنشينان يك خودرو با پلاك جعلي را كه اتباع آمريكايي بوده اند در مرز پاكستان و ايران بازداشت كرد.
روزنامه پاكستاني نواي وقت نوشت: اين افراد در منطقه تربت ايالت بلوچستان پاكستان بازداشت شده اند و در بازرسي خودروي آنان چند پلاك خودروي جعلي كشف شد.
منابع پليس افزودند: اين افراد در مناطق مرزي پاكستان و افغانستان اقدامات مشكوكي داشته اند.
با اين حال روزنامه نيشن نوشت: سرنشينان آمريكايي پس از دخالت كنسولگري آمريكا در كراچي آزاد شدند.
كنسولگري آمريكا در كراچي به مقامات محلي گفته اند: اين افراد مصونيت ديپلماتيك دارند.

* شهرام ناظري: سوء تفاهمات حل و فصل شد
شهرام ناظري از استادان موسيقي سنتي ايران گفت: چند روز پيش هنگام ورود به فرودگاه امام(ره)، نيروهاي امنيتي از من خواستند تا جلسه اي با آنها داشته باشم و اين جلسه برگزار و مسائل مورد نظر نيز مطرح شد.
وي افزود: در پي بروز سوءتفاهمي كه پيش آمده بود با مسؤولان صحبت كردم و مسائل حل و فصل شد.

* رد درخواست پ.ك.ك از سوي كوهنوردان ايراني
عناصر وابسته به گروهك تروريستي پ.ك.ك در مسير تردد گروه 28 نفره كوهنوردان كه چندي پيش براي صعود به قله آرارات به تركيه رفته بودند، ارتباط حضوري برقرار كرده و از كوهنوردان شماره تلفن خواسته اند تا سپس با آنها ارتباط برقرار كند.
شنيده شده، هيچ يك از كوهنوردان درخواست عناصر پ.ك.ك را اجابت نكرده و شماره تلفن نداده اند.

* ادعاي خطرناك واشنگتن تايمز درباره نقش ايران در حادثه پرواز ديترويت
روزنامه محافظه كار واشنگتن تايمز كه بازتاب دهنده نظرات محافل محافظه كار در آمريكا است، ادعا كرد كه احتمال دارد ايران در حادثه تروريستي ناكام حمله به هواپيماي مسافر بري آمريكا كه از آمستردام عازم ديترويت آمريكا بود، دست داشته باشد.
در حادثه تروريستي ناكام شب كريسمس ( 25 دسامبر)، يك عامل انتحاري 23 ساله به نام عمر فاروق عبدالمطلب كه نيجريه اي تبار بود، با پوشيدن يك جليقه انفجاري قصد داشت هواپيما را با بيش از 350 مسافر در آسمان منفجر كند، اما هنگامي كه او قصد انجام اين عمل را داشت، با نقص فني عامل انفجاري اش دستگير شد و موفق نشد هواپيما را منفجر كند.

* تحركات بهائيت درشمال
شهرهاي بابل، ساري و نوشهر، مناطق اصلي فعاليت فرقه ضاله بهائيت در مازندران در چند ماه اخير بوده اند.

* تكذيب انتصاب مهدي احمدي‌نژاد در دولت
ساسان والي زاده، مديركل امور رسانه هاي رياست جمهور اعلام كرد: خبر انتصاب مهدي احمدي نژاد، فرزند ارشد رئيس جمهور به عنوان رئيس مركز اسناد و پژوهش‌هاي رياست جمهوري صحت ندارد.

* انتقاد آيت الله يزدي ازموضع‌گيري‌هاي دو پهلو
آيت الله يزدي، رئيس جامعه مدرسين با انتقاد از موضع گيري دو پهلوي برخي شخصيت‌هاي تأثيرگذار جامعه، گفت: ولايتمداري، ملاك قرار دادن رهبري در همه شرايط است و نمي‌شود هر كجا نظر سياسي ما با رهبري موافق بود تابع ايشان باشيم، اما در غير اين صورت سكوت كنيم و يا با نظر رهبري مخالفت نماييم.

* دعوت وعاظ از مشايي
حجة الاسلام جعفر شجوني دبيركل جامعه اسلامي وعاظ، گفت: در نامه اي از رحيم مشايي دعوت كرديم تا با حضور در جمع روحانيون جامعه اسلامي وعاظ، به پرسش‌هاي آن‌ها در خصوص اظهاراتش در مورد امام زمان(عج) پاسخ دهد.

* حكم توبيخ براي تجمع كنندگان معترض دانشگاه آزاد
حكم توبيخ دانشجويان تجمع كننده دانشگاه آزاد، كه در اعتراض به مشكلات صنفي دانشگاه مقابل دانشكده دندانپزشكي تجمع كرده بودند از سوي معاونت دانشجويي و كميته انضباطي اين دانشگاه صادر شد.

* پيشگويي مقام آمريكايي درباره ايران
در حالي كه چندي پيش مردم مؤمن و انقلابي ايران اسلامي با حضور در راهپيمايي اخير انزجار خود را از برخي سران فتنه و آشوب طلبان اعلام كردند؛ مايك مولن رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا مدعي شد: ناآرامي ها در ايران همچنان ادامه مي يابد.

* اقدام ضد ايراني در كنسرت خواننده آمريكايي در سوئد
در كنسرت مدونا خواننده مشهور آمريكايي در گوتنبرگ سوئد، صحنه هايي از تظاهرات در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري در ايران بر روي نمايشگرهاي بزرگ مراسم، پخش شد.

* سبزهاي سنگاپور از هتل 5 ستاره آمده بودند
يكي از ليدرهاي تيم ملي فوتبال ايران در سنگاپور با بيان اين مطلب كه افرادي كه در ورزشگاه سنگاپور شعارهاي سياسي مي‌دادند، همگي سازماندهي شده بودند، گفت: هزينه بليت رفت و برگشت اين افراد، اسكان يك هتل 5 ستاره و خريد بليت‌هاي بخشي از جايگاه ورزشگاه از سوي يك فرد ناشناس پرداخت شده بود.

* شرح داستان حمله به كروبي در قزوين از زبان پسرش
حسين فرزند مهدي كروبي به تشريح رخداد اخير در قزوين و تيراندازي به خودروي پدرش پرداخت.
وي گفت: يگان ويژه در محل حاضر بود و يك دالان براي كروبي ايجاد كرد و پدرم سوار خودرو با حفاظت يگان ويژه قزوين را به مقصد تهران ترك كرد.

* آيت الله حائري عضو هيأت رئيسه فدراسيون تيراندازي شد
آيت الله. حائري شيرازي، عضو خبرگان رهبري در بازديد از فدراسيون تيراندازي، پيشنهاد عضويت در هيأت رئيسه اين فدارسيون را پذيرفت.
رئيس فدراسيون تيراندازي دراين باره گفت: آيت الله حائري از افرادي هستند كه از قديم به ورزش تيراندازي مي‌پرداختند و تيراندازي ورزش تخصصي ايشان است.

* فرجام استعفاي حسينيان به روايت كوهكن
محسن كوهكن، سخنگوي هيأت رئيسه مجلس از احتمال راي منفي نمايندگان به استعفاي روح الله حسينيان خبر داد.

* واكنش سفارت ايران به خبر اعدام اتباع ايراني درچين
سفارت ايران در پكن در اطلاعيه‌اي درباره اخبار منتشر شده مبني بر اعدام تعدادي از اتباع ايراني در چين به جرم قاچاق مواد مخدر، گفت: هيچ ايراني در چين اعدام نشده است.

* بروجردي: آمريكايي‌ها براي آزادي 3 تبعه خود عجله نكنند
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به برخي ادعاهاي آمريكايي‌ها در زمينه آزادي سه كوهنورد اين كشور با اشاره به سوابق آمريكا در برخورد با ديپلماتهاي ايراني، گفت: آنها نيز براي آزادي سه فرد يادشده عجله اي نداشته باشند.

* تلاش بغداد براي دريافت غرامت از رژيم صهيونيستي
روزنامه عراقي الصباح خبر داد كه عراق به دنبال دريافت غرامت از رژيم صهيونيستي به خاطر حمله به راكتور هسته‌اي‌اش در اوسيراك در سال 1981 است.
محمد ناجي محمد، نماينده پارلمان عراق گفت: وزير خارجه و نخست وزير عراق درخواست غرامت را به سازمان ملل ارائه كرده‌اند.

*
/// ايران

* سبزها در سنگاپور از هتل 5 ستاره آمده بودند
يكي از ليدرهاي تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران در سنگاپور با بيان اين مطلب كه افرادي كه در ورزشگاه سنگاپور شعارهاي سياسي مي‌دادند همگي سازماندهي شده بودند، گفت: اين افراد همگي از يكي از دانشگاه‌هاي مالزي بوسيله اتوبوس به ورزشگاه ملي سنگاپور آورده شده بودند. وي افزوده: هزينه بليت رفت و برگشت اين افراد، اسكان در يك هتل 5 ستاره و خريد بليت‌هاي بخشي از جايگاه ورزشگاه توسط يك فرد ناشناس پرداخت شده بود.
اين ليدر با اشاره به حضور خبرنگاران راديو فردا و BBC در ميان اين افراد، گفت: اين خبرنگاران با يك ميكروفون و فرستنده حرفه‌اي با حضور خود در ميان اين جمعيت گزارش شعارها را به طور مستقيم پخش مي‌كردند.

*استعفاي رئيس كميسيون سياست داخلي و شوراها
رئيس كميسيون سياست داخلي و شوراها در نامه‌اي به هيأت رئيسه مجلس تقاضاي استعفا از نمايندگي مردم كرد.
حجت الاسلام روح الله حسينيان در اين استعفا نوشت: "هر اقدامي آغاز كرديم با رقابت پيچيد?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 دي 1388
لطفا حضور چند جوان سازماندهي شده را در حمله به كروبي اعتراض مردم قزوين نناميد و به مردم اين شهر توهين نكنيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.457 seconds.